Een flexitarisch, plantaardig dieet voor een slankere taille

Een vegetarisch of plantaardig dieet is niet alleen gelinkt aan een betere algemene gezondheid, maar ook aan een slanker lichaam. Je hoeft zelfs niet strikt vegetarisch te eten. Een zogenaamd flexitarisch dieet met een beetje vis, vlees of zuivel biedt bijna evenveel gezondheidsvoordelen.

Onderzoekers van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam analyseerden het dieet van meer dan 9000 mensen met een gemiddelde leeftijd van 65 jaar die sinds 1986 gevolgd worden in de lopende Rotterdam studie. Ze creƫerden een puntensysteem gebaseerd op de hoeveelheid plantaardige voeding en de hoeveelheid dierlijke voeding die de deelnemers eten. Plantaardige voeding levert positieve punten dierlijke voeding negatieve voeding.
mensen met een score van 10 punten- die veel plantaardige en weinig dierlijke voeding eten- hebben een lagere BMI, een slankere taille minder buikvet en een lager vetpercentage dan mensen met een score van nul- die weinig plantaardig voedsel en veel dierlijk voedsel eten. (Zhangling C, 2018).

Zou je zelf je voedingspatroon eens willen laten analyseren en kijken op welke vlakken jij je voeding kunt optimaliseren maak dan een afspraak. Samen kijken we dan naar welke voeding voor jou persoonlijk het beste is zodat je weer fit en energiek kunt voelen.